jufmicheleusa2014.reismee.nl

Onze vlucht naar Washington

ja, ja daar zitten we dan! In Washington. Zo als gewoon verloopt een reisje van ons nooit vlekkeloos maar goed, dit hadden we zeker nog niet eerder meegemaakt! Hier onze avonturen!

Peter bracht ons naar het station. Dat ging prima, wel veel regen maar ach, je zit toch in de auto. De treinrit ging prima, we stapten uit in Schiphol. Daar loop je zo de vertrekhal in dus geen gedoe.

Eerst inchecken dachten we toen. Dat hadden we thuis geprobeerd maar dat lukte niet. Ach dachten we, hebben we wel eens meer gehad dus hier maar proberen. Na alle stappen doorlopen te hebben op het menu voor in te checken kwamen ze tot de conclusie:

MELDEN AAN DE BALIE... ahhh hebben wij weer. Lange rijen om bij een balie te wachten, dus hup in de rij. De stewardess die daar stond vroeg eerst of we wel een visum hadden voor USA.

Ja hoor, die hadden we gewoon! Dat was het ook niet.Bij de balie duurde het lang. Veel gekeken moest er worden in de computer en veel nagevraagd. Maar uit eindelijk was het accoord.

Pff een gelukje want we konden onze koffers gelijk gegeven en we hoefden dat niet meer door de bagage-dropp off te doen.

Toen richting gate! Oh nee stonden al die mensen in onze rij! Wat een enorm lange rij voor de security-check. (als je naar USA gaat wordt je tig keer gecontroleerd incl. de bodyscan). Wat hebben we daar lang gestaan! Schoot niet op. 2 mensen maar aan het werk en die stonden steeds gezellig met elkaar te kletsen. Ook leuk, maar niet op dit moment.

Onze stoelnummers werden al omgeroepen maar helaas instappen lukte niet want we stonden nog in de rij. Door de scan.. gelukkig we mochten door.

Toen nog even de laatste check bij de vliegtuig, bleek dat Celeste en ik niet naast elkaar zaten.. nou ook niet leuk dus. Maar een behulpzame stewardess regelde dat wel eventjes.

Na een vlucht van ruim 8 kwamen we aan. De tijd vliegen vlieg mee, beetje slapen, steeds wat eten en natuurlijk de nieuwste films kijken.

We kwamen aan, dachten we uitstappen maar... maar nee! Ze kregen de slurf erniet aan! ruim 20 minuten staan wachten eer we het vliegtuig uitkonden. Toen werden we met een sort vrachtwagentje naar de paspoortcontrole gebracht.

En je raad het! Ruim 2 uur in de zgn. line gestaan. Het lijkt wel een beetje op de poortjes die je bij de efteling ziet, zoals je moet wachten. Gelukkig hadden we WIFI en kletsen we nog wat met andere mensen die ook in de rij stonden. Toen we er bijna waren mochten we ineens naar de andere kant als USA-burgers.. oke maar weer. Toen waren we ook zo klaar. Koffers ophalen en hup richting Shuttle.

Een grappig Shuttle busje bracht ons naar het hotel. Maar je snapt het al, er was een flinke file. Na een rit van ruim 1 uur stonden we voor ons hotel.

Pff maar goed, we zijn er Het is hier leuk en vandaag gaan we op pad!

Dus er komen gauw meer avonturen van ons!

ciao Celeste en Michele

Tilly dieckmann

jullie verhaal klinkt vooral als laaaaaaang wachten! Maar nu, genieten, veel plezier!!

Peter van der Togt

Veel succes dames. Wij redden ons wel.
Partieeeee!!!