jufmicheleusa2014.reismee.nl

zondag 19 oktober, onze treinreis

Alweer 4 dagen hier, wat vliegt de tijd! We hebben het idee toch niet lang alles gezien te hebben. We wilden nog graag even blijven, volgende keer dan maar weer. We hebben een kaartje voor de trein naar New York al gekocht dus we moeten wel.

We hadden alle spullen weer opgeruimd en we gingen op pad. Het is station is erg dichtbij, dus namen we metro voor 4 haltes. Goed te doen, vooral op zondag dan is het niet zo druk.

Op het station is natuurlijk alles weer groot. Ze hebben het daar over gates! t/m L. Even zoeken op het bord waar we heen moesten. We keken bij het trein nr. 88, maar die ging naar Boston. Gelukkig hebben we nog wat topografische kennis en New York ligt op de weg naar Boston. (een andere trein naar New York was er ook maar die ging niet op onze tijd..)

Toen maar weer in de rij. Wat een lange instaprij omdat de trein vertraagd was. Dus aansluiten maar en wachten. Er was natuurlijk weer WIFI dus appen maar met het thuisfront tijdens het wachten. We moesten naar gate K. Dat is op de foto nog ver weg.

Ruim een half uur te laat mochten we instappen. Echt handig gaat dit niet met een grote koffer maar goed. We zochten een plaatsje. Er waren rijen van steeds 2 stoelen naast elkaar. Geen plaatsje meer naast elkaar, maar een behulpzame mevrouw stond voor ons op om ergens anders te gaan zitten.

We zaten en daar ging de trein. Ruim 4 uur hebben we er over gedaan. Het was een mooie rit. Veel gezien. Grappig was dat er WIFI in de trein was en als je dat opstartte kwam je op de internetpagina van Amtrak (de naam van de trein) dan kon je precies volgen waar je met de trein was. Dat was leuk om te zien.

In New York stapten we uit. We kwamen in een soort grote hal uit. Waar de verschillende uitgangen waren. Oh jee, welke moesten we hebben? We zochten naar een Taxi maar welke? We besloten omdat eerst eventjes te vragen bij het informatiepunt. We zagen veel mensen richting zuid gaan, zou dat het zijn. Bij het informatiepunt was niemand te zien, maar we zagen een bordje voor de taxistandplaats dus hup er heen. We wachten en er kwam een taxi die ons naar het hotel bracht.

Dat was best grappig want de taxichauffeur keek ons vreemd aan toen wij het adres zeiden. Wat bleek? We zaten maar 3 straten in de taxi… hadden dus best kunnen lopen zo dicht bij was het station. (google-maps werkt blijkbaar ook niet optimaal als je thuis naar het Union Station zoekt..)

Het hotel is mooi maar de kamer is toch echt wel kleiner dan Washington. Ruime is geld is het motto hier dus tja. Wat gelijk hier opviel is dat het er zoveel mensen zijn! Niks rustige zondagavond hier. Iedereen op de been op naar de Times Square en Broadway

Een oud gezegde is dan ook: New York the city that never sleeps!

Morgen weer op pad als toerist

Liefs Michele en Celeste