jufmicheleusa2014.reismee.nl

woensdag 22 oktober 2014

Dag 7, Central Park en wat andere Amerikaanse dingen.

We zitten met onze hotelkamer op de 37ste etage. Dat klinkt erg hoog en dat is het ook. Gelukkig hebben we geen last van. Het gebouw wiebelt nog niet of zo.. Iedere keer moeten we met de lift naar beneden. Vanaf 37 naar 0 gaat best snel. Mits je niet steeds moet stoppen om mensen in de lift te laten.

Ons hotel ligt aan de voorkant aan de 8ste straat. Best druk hoor. De achterkant is heerlijk rustig. We kijken vanuit de kamer dan ook uit op de Houdson River. Het uitzicht is prachtig.

Vandaag een dagje naar Uptown, naar het Central Park. We gingen met de metro want het park was ruim 45 straten lopen weg. We stapten midden in het park uit. Grappig je komt uit de metro, steekt de straat over en hup het park in.

Het park is erg groot. Er is ruim 109 km voetpad, er zijn aangelegde meertjes, er zijn wel 30 bruggen, run-pad en een ruiterpad. Door de weeks mogen er wel auto’s rijden in het park maar in het weekend niet. We kwamen trouwens niet veel auto’s tegen.

Qua hardlopen was het erg druk. Je zag ook dat ze diverse tribunes aan het opbouwen waren. Dat is voor de New Yorkmarathon, welke volgende week gehouden wordt.

Wij begonnen boven in het park. We wandelen eerst langs de Jackie Kennedy poel. Een indrukwekkend water waarbij je mooi de weerspiegeling in het water ziet.

We wandelden over de kronkelweggetje. Het wandelpad is een beetje klein als je dat vergelijkt met het runningpad. Blijkbaar is er daar meer behoefte aan.

Met onze reisgids in de hand gingen opzoek naar de bezienswaardigheden. We waren opzoek naar een beeldje toen we een lief kleuterklasje tegen kwamen. Ze gingen op bosexcursie. Ik kon het natuurlijk niet laten om deze even op de foto te zetten.

Het beeldje was gevonden. Een beeld van Alice in Wonderland. Mooi gemaakt en best groot.

Vervolgens het beeld van Hans Christian Andersson. Ergens achteraf was hij te vinden. In de zomer worden er ook sprookjes verteld rondom het beeld.

We hebben nog een aantal bruggen bekeken en wat mooie tunneltjes. Shakespeare kwamen we ook nog tegen net als Columbus en andere belangrijke figuren. Een draaicarrousel draaide nog in de kinderhoek.

Aan het einde zagen we nog de ZOO met mooie beeldje van de Huskyhond.

Wat een wandeling was dat. Uiteindelijk hebben we ruim 3 uur in het park gewandeld. Gelukkig was het net eventjes droog. Vandaag was het weer niet zo mooi als de afgelopen dagen. Maar ja, het was droog tijdens de wandeling.

Vervolgens nog even langs het Musuem of Art. Erg mooi gebouw. Binnenin was het ook erg mooi.

Als je in New York bent moet je natuurlijk ook even shoppen. We gingen naar Bloomingdale. Dat is een super de luxe warenhuis waar ze echt alles hebben voor een zeer brede beurs. We hebben even gekeken bij de kerstafdeling. Wat prachtig zeg. Alsof het kerst is ….

Op de terugweg nog wat souvenirs gekocht en wat rond gekeken. We kwamen het gebouw van de New Yorkse krant nog tegen.

Na het eten gingen we nog even op pad. Wat een regen kwam er toen naar beneden. Niet gewoon zeg. Gelukkig hadden we een paraplu. In winkels vinden ze het niet echt fijn met een natte plu dus hebben ze het volgende bedacht.

Een langwerpige zak waar je je plu in kunt doen. Zo wordt het daar niet nat. Wij vonden het wel een leuke oplossing voor het natte ding.

’s-Avonds zagen op het nieuws dat er een storm New York teisterde. En dat dat daar grote hoeveelheden regen bij hoorde. Dat klopte….

Tot gauw, ohh morgen moeten we alweer inpakken…..

Liefs Michele en Celeste